2.05.2014

Hummus

Hummus - pochodząca z Libanu potrawa popularna na Bliskim Wschodzie w kuchni arabskiej, znana również w kuchniach kaukaskich. (źródło Wikipedia)

Jadłam go w różnych wersjach, w różnych miejscach i szczerze mówiąc, nie zawsze mi smakował. Ten robiony przeze mnie, smakuje mi zawsze a robię go na trzy różne sposoby. Dzisiaj przedstawię wam propozycję z pietruszką. Idealny do pieczywa, na śniadanie, wczesną kolację czy jako imprezowa przystawka. Posypany pietruszką na chrupiącym pieczywie zasmakuje każdemu.



Przepis

* 260g ciecierzycy z puszki
* 1 ząbek czosnku
* 1 i 1/2 łyżki jogurtu greckiego lub gęstego jogurtu naturalnego
* 1 i 1/2 łyżki tahini 
* 1 i 1/2 łyżki zalewy z puszki 
* sól, pieprz, papryka słodka/ostra/pieprz cayenne
* sok z cytryny
* natka pietruszki

1. Cieciorkę odcedzamy, zostawiamy zalewę. Wrzucamy do malaksera i dodajemy tahini, jogurt i przeciśnięty ząbek czosnku. Miksujemy na jednolitą masę.

2. Dodajemy do smaku sól, pieprz,sok z cytryny i garść posiekanej natki pietruszki. Do dzisiejszej pasty dodałam po szczypcie papryki i pieprzu cayenne.
3. Miksujemy do dokładnego połączenia składników, nasza pasta powinna mieć jednolitą, niemalże gładką konsystencję.
4. Podajemy do pieczywa, pity czy surowych warzyw pokrojonych w paski.


Aby pasta nie wysychała podając ją w miseczkach czy na głębokim talerzu, warto na środku zrobić małe wgłębienie i wypełnić je oliwą z oliwek.
Tahini bardzo łatwo możemy wykonać w domu -ziarna sezamu należy uprażyć i zblendować na gładką masę dodając odrobinę oliwy bądź oleju sezamowego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

widżet

xx