30.04.2014

Wytrawne ciasto z kozim serem

Jak wiecie niedawno miałyśmy z Olą okazję wziąć udział w warsztatach kulinarnych, a tam piekłyśmy ciasto z pistacjami, śliwką i kabanosem. Oryginalny przepis Rachel Khoo nie przewiduje w tym cieście kiełbasy w żadnej postaci i mówiąc szczerze, bardziej odpowiada mi wersja bez niej.
Kabanos zdominował smak całego ciasta i mimo, że smakowało to jednak czegoś w nim brakowało. Gdy zrobiłam to ciasto w domu wiedziałam już czego mi brak, sera. 
Rachel Khoo doskonale wie co robi i połączenie delikatnego ciasta, śliwek i sera koziego z pistacjami daje nam nieziemską przyjemność smakowania. 
Oryginalny przepis znajdziecie tutaj a ja bez większych modyfikacji wykonałam go krok po kroku :)




Przepis 
* 250g mąki
* 15g proszku do pieczenia (łyżka stołowa)
* 4 jaja
* 100ml mleka
* 150ml oliwy z oliwek
* 50ml jogurtu naturalnego
* łyżeczka soli
* czarny pieprz, ok 3/4 łyżeczki
* 150g miękkiego sera koziego pokrojonego w kostkę
* 100g posiekanych pistacji
* 100g posiekanej suszonej śliwki



1. Nagrzewamy piekarnik do temperatury 180C i przygotowujemy formę keksową do naszego ciasta. 
2. Mąkę przesiewamy z proszkiem, solą i pieprzem a składniki "mokre" mleko, oliwę, jaja i jogurt mieszamy razem w osobnej misce.
3. Ser, śliwki i pistacje mieszamy dokładnie z przesianą mąką i powoli dodajemy dokładnie wymieszane jaja z mlekiem i oliwą.
4. Ciasto powinno mieć zwartą konsystencję, nie przelewać się (dodałam mniej mąki niż w przepisie, ciasto wyrosło większe, nieco cięższe niż powinno)
5. Przekładamy masę do formy i pieczemy 40-45 minut, sprawdzając pod koniec pieczenia patyczkiem czy jest już suche w środku :)
6. Smacznego.


 Poniżej zdjęcie Cake, zaraz po wyjęciu z piekarnika. Swój chlebowy kształt zawdzięcza mniejszej ilości mąki i silikonowej foremce, bez usztywniaczy bocznych. Polecam piec jednak w twardej formie lub takiej, która ma po bokach wzmocnienia, nie pozwalające na rozlanie się ciasta. 

A tu dla porównania zdjęcie naszego Cake z warsztatów kulinarnych. Ciasto zwarte, dość suche ale równie smaczne.
(fot. Mok'a Cafe)

2 komentarze:

  1. uwielbiam kozi serek! to ciasto musi świetnie smakować :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście tak jest a w połączeniu ze śliwką i pistacją - pycha :)

    OdpowiedzUsuń

widżet

xx